Jak wybrać umiejscowienia reklam na Facebooku

Tworząc reklamę na Facebooku mamy możliwość wyboru miejsc, w których nasza reklama będzie się wyświetlać. Co ważne – nie chodzi wyłącznie o miejsca dostępne na samym portalu. Jeśli wybierzemy ustawienia automatyczne, nasza reklama może wyświetlić się m.in. na Instagramie, w Messenegrze, czy sieci afiliacyjnej (czyli na innych stronach, jak np. Tinder). Innymi słowy Facebook będzie pokazywał naszą reklamę gdzie tylko może. 

Wybór odpowiednich umiejscowień reklam na Facebooku  jest bardzo ważny, gdyż po pierwsze wpływa na cenę naszych reklam. Po drugie wpływa na wyniki. W pewnych miejscach reklama może kosztować nas mniej, a przy tym działać lepiej. Jak zatem wybrać umiejscowienia na Facebooku? Zobacz film, w którym wyjaśniam ten temat:

 

 

To co najważniejsze można zawrzeć w kilku zdaniach:

  • Zawsze korzystaj z manualnego wyboru umiejscowień reklamy na Facebooku i wybierz te umiejscowienia, które Cię interesują
  • Pamiętaj, aby zawsze dostosować kreację do danego umiejscowienia. Reklama, która dobrze wygląda w prawej kolumnie, nie będzie dobrze wyglądać w relacjach, itd.
  • Jeśli Twoim celem jest ruch, konwersja i inne cele nie związane z zaangażowanie pod postem – nie zawężaj zbyt mocno umiejscowień. Daj Facebookowi możliwość wyświetlania reklam w różnych miejscach, dzięki czemu FB będzie dobierał placementy i pokazywał reklamy tam, gdzie będą one działać na danych odbiorców najlepiej. To powinno również obniżyć koszty Twoich reklam
  • Jeśli masz większy budżet – aby przetestować różne umiejscowienia, stwórz różne zestawy reklam i skieruj je na różne umiejscowienia. Dzięki temu dowiesz się ile kosztuje Cię reklama w danych umiejscowieniach oraz jakie przynosi wyniki
  • Jeśli zależy Ci na aktywności pod postem – zawęź wyświetlanie reklamy i pokazuj ją wyłącznie w aktualnościach.

 

Jak wybrać umiejscowienia reklam na Facebooku
Przewiń na górę