Jak pozyskać adresy mailowe
Wielu marketerów zapewne powie Ci, że budowanie własnej bazy mailingowej, to jedna z najlepszych technik marketingowych. Dlaczego adresy mailowe są tak cenne? Są cenne, gdyż możesz je wykorzystać do komunikacji bezpośredniej z osobami zainteresowanymi Twoją działalnością.
Odpowiednio pozyskane adresy mailowe pozwalają osiągnąć bardzo dobre wyniki.
Jak wykazują badania osoby, które otrzymują oferty drogą mailową wydają 138% więcej niż osoby, które takich maili nie otrzymują. Według Enterpreneur email jest 40 razy skuteczniejszy w pozyskiwaniu nowych klientów niż facebook i Twitter.
Jak zatem widać czas spędzony na budowanie listy mailingowej jest wart wysiłku. Pytanie jednak jak zacząć budować swoją pierwszą listę mailingową?
POZNAJ SWOICH ODBIORCÓW
Zapewne wiesz, że istnieją gotowe bazy mailingowe. Wiele firm oferuje gotowe produkty, jednak mając na myśli tworzenie własnej bazy, nie takie rozwiązanie mam na myśli. Pomijając aspekty prawne (brak informacji, jak adresy zostały pozyskane i czy były pozyskane za zgodą właściciela) zakupione bazy mailingowe posiadają niewielką wartość. Po pierwsze nie wiesz tak naprawdę kto jest odbiorcą. Adresy mailowe mogą być genialnym narzędziem sprzedaży tylko w momencie, gdy osoba chce otrzymywać od Ciebie informacje. Powinieneś zatem skupić się na pozyskiwaniu własnych maili.
Ważne jest, aby znać swoich odbiorców i dostosować przekaz. Celem jest komunikacja, a nie zasypywanie ofertami, warto zatem zaoferować odbiorcy wartościowe wiadomości, które od czasu do czasu będą zawierały ofertę. Jeśli tak wykorzystasz te narzędzie, bardzo szybko Twoja praca przyniesie określone efekty. Według Salesforce 73% marketerów deklaruje, że email marketing jest podstawowym narzędziem ich biznesu.
Jak zatem pozyskać własne adresy mailowe?
PŁATNA REKLAMA DO TWOJEJ LANDING PAGE
Najłatwiejszym i efektywnym sposobem jest pozyskiwanie ruchu do Twojej strony przez wykorzystanie płatnej reklamy w Google Adwords, czy np. na Facebooku. To oczywiście kosztuje, ale możesz zacząć od małych budżetów dziennych i zobaczyć, jak jest koszt pozyskania adresu. Oczywiście nie wystarczy tylko wezwanie do zapisania się do newslettera. Musisz zachęcić osoby, aby zostawiły adres mailowy. Najłatwiej osiągnąć to oferując tzw. Lead Magnet, czyli coś za darmo w zamian za pozostawienie adresu. To może być darmowy ebook, kurs wideo, czy np. darmowa usługa. Więcej o tym możesz przeczytać w mym poście dotyczącym lead magnet.
Tworząc płatne reklamy warto również zatroszczyć się o landing page, czyli stronę, na którą zostanie przekierowany odbiorca. Może to być Twoja strona internetowa, ale pamiętaj, że lepsze efekty przynoszą odpowiednio sformatowane strony, zachęcające do pozostawienia adresu email. Taka strona powinna zawierać zachęcający nagłówek, zdjęcie, grafikę lub wideo związane z oferowanym produktem, informacje dlaczego warto pozostawić swój adres mailowy oraz formularz z wezwaniem do działania. Dlatego tak ważne jest, aby znać swoich odbiorców i zaoferować im interesujące ich treści.
BLOGI
W celu pozyskania ruchu do Twojej strony warto zadbać o interesujący kontent. Warto prowadzić bloga, który może nie od razu zyska odbiorców, ale z czasem może przerodzić się w źródło odwiedzających, którzy chętnie podzielą się swoim adresem mailowym.
W tym wypadku powinieneś skupić się na pisaniu o swojej niszy. Jest kilka narzędzi, które podpowiedzą Ci, jakie tematy są popularne. Najpopularniejsze, czy też najczęściej udostępniane posty możesz sprawdzić na buzzsumo.
Narzędzie Ubersuggest pozwoli Ci natomiast wyszukać popularne słowa kluczowe.
Możesz prowadzić swojego bloga, ale również możesz postarać się o znalezienie blogów, które pozwolą Ci na umieszczenie tzw. wpisu gościnnego z odnośnikiem do Twojej strony. Wpierw musisz wyszukać takie blogi, powiązań z Twoją niszą, a następnie skontaktować się z właścicielem, z zapytaniem, czy zgodziłby się na wpis gościnny. Jak może wyglądać taka wiadomość?
[trx_chat title=”Wiadomość” top=”inherit” bottom=”inherit” left=”inherit” right=”inherit”]
Tytuł: To powinno zainteresować Twoich czytelników
Witaj [imię blogera]
Piszę do Ciebie, gdyż jestem stałym czytelnikiem i fanem Twojego bloga. Dzięki Twoim wpisom dowiedziałem się wielu interesujących rzeczy, które z chęcią wykorzystuję we własnej działalności. Myślę, że z ciekawością przeczytałbym również Twój wpis odnośnie [proponowany tytuł wpisu], który zapewne zainteresowałby również twoich czytelników.
Rozumiem, że możesz być zajęty, stąd chciałbym Ci zaoferować gościnny wpis na Twoim blogu, za który odwdzięczę się wpisem u mnie – jeśli Cię to oczywiście interesuje. Próbki moich wpisów możesz podglądnąć tutaj: [adres url].
Proszę, daj mi znać, czy byłbyś zainteresowany moją propozycją.
Pozdrowienia
[Twoje imię i nazwisko]
[/trx_chat]
PODSUMOWANIE
Email marketing może być doskonałym narzędziem marketingowym, o ile wiemy w jaki sposób budować bazy mailingowe. Powyżej zaprezentowałem kilka technik, które pozwalają nam zwiększyć ruch do naszej strony internetowej oraz zachęcić użykownika poprzez lead magnet do pozostawienia adresu mailowego. Skoro wiemy już jak stworzyć bazę mailingową, warto również dowiedzieć się w jaki sposób tworzyć wartościowe maile.