Facebook transmisja na żywo – jak zaplanować i promować Facebook live

Facebook transmisja na żywo – jak zaplanować i promować Facebook live

Facebook transmisja na żywo, czyli tzw. Facebook Live, to usługa pozwalająca emitować na Facebooku transmisję „na żywo” za pośrednictwem własnego komputera lub telefonu. Uruchomiona w kwietniu 2016 roku funkcja, bardzo szybko przypadła do gustu milionom użytkowników Facebooka. Stała się również interesującym narzędziem w rękach influencerów, dziennikarzy i marketingowców. Powodem jest zaangażowanie, jakie Facebook Live generuje. Według statystyk Facebooka transmisje na żywo oglądane są 3x dłużej niż standardowe wideo na Facebooku (zobacz statystyki) oraz komentowane 10x częściej niż zwykłe wideo (czytaj więcej).

Pomijając wszelkie statystyki, Facebook live to po prostu fajna i prosta opcja pozwalająca transmitować wydarzenia na żywo. Dzięki temu, że możemy dotrzeć do swoich znajomych, do fanów strony, którą zarządzamy, czy nawet transmitować wideo w grupach – jest to genialne narzędzie pozwalające zbudować bliższą relację z fanami i osobami śledzącymi nasze poczynania w czasie rzeczywistym. Jak zatem rozpocząć swoją przygodę z Facebook Live? W tym wpisie chciałbym przyjrzeć się kwestii uruchamiania standardowej transmisji na żywo, zaplanowaniu transmisji w przyszłości oraz jej promocji.

Facebook transmisja na żywo – jak zacząć

Jeśli korzystasz z telefonu, by zacząć transmisję natychmiast, wystarczy, że otworzysz aplikację Facebooka na telefonie i klikniesz w „na żywo” lub wejdziesz na zarządzana przez siebie stronę, klikniesz w „publikuj”, a następnie „transmisja na żywo”.

trasnimsja na żywo fb

Podobnie rzecz się ma, jeśli korzystasz z komputera. Najlepiej, jak na własnym profilu klikniesz „transmisja wideo na żywo”, a następnie wybierzesz opcję udostępniania. Do wyboru masz:

  • Udostępnienie na osi czasu
  • Na wybranej stronie
  • W wybranej grupie
  • W wydarzeniu

Jak zaplanować transmisję na żywo

Istnieje możliwość zaplanowania Facebook live, co jest interesującą opcją ze względu na możliwość wcześniejszej promocji. Gdy uruchamiamy transmisję spontanicznie, musimy liczyć się z tym, że wiele osób nie zobaczy naszej emisji. Zaplanowanie transmisji daje nam natomiast czas na to, aby poinformować innych o planowanym wydarzeniu live. Zatem, w jaki sposób zaplanować transmisję?

O całym procesie planowania transmisji live oraz darmowych narzędziach, które mogą się przydać przy prowadzeniu spotkania opowiadam w poniższym filmie:

Facebook Transmisja na żywo w grupach

Obecnie istnieje, jak wspomniałem, możliwość transmisji na żywo również w grupach – nie tylko tych administrowanych przez nas, ale – przy zgodzie administratorów – również innych grup. Daje to interesującą możliwość dotarcia do większego grona osób, które niekoniecznie związane są z Twoim profilem, czy np. fanpagem. Jest to zatem doskonała forma promocji

Jak promować Facebook transmisję Live

Istnieje bardzo wiele możliwości skutecznej promocji transmisji live. Możemy promować wydarzenie poza Facebookiem, jak i na Facebooku oraz przed transmisją, jak i w jej trakcie oraz po zakończeniu. Zacznijmy zatem od promocji poza Facebookiem.

Doskonałym sposobem może być wykorzystanie email marketingu i poinformowanie naszych subskrybentów o planowanej transmisji. (Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o email marketingu, pobierz mój darmowy ebook). Informację możemy umieścić również na swojej stronie internetowej. Ważne, aby te czynności nastąpiły z wyprzedzeniem, a nie w momencie transmisji.

Na Facebooku możemy promować zaplanowaną transmisję na fanpage’u i w grupach. Już podczas transmisji możemy poprosić osoby uczestniczące w transmisji o udostępnienie informacji o live swoim znajomym. Dzięki temu dotrzemy do większej ilości osób. Możemy również zachęcić osoby do śledzenia nas, dzięki czemu będą informowane o zaplanowanych transmisjach. Znaczenie ma również długość transmisji. Im transmisja dłuższa, tym większa szansa, że dołączy więcej osób.

Po zakończeniu transmisji, możesz oczywiście promować nagranie, jak normalne wideo – również korzystając z odpłatnej reklamy na Facebooku.

Podsumowanie

Jeśli chcesz zwiększyć zainteresowanie swoimi transmisjami, pamiętaj:

  1. Warto wcześniej zaplanować transmisję i promować ją na Facebooku, stronie internetowej oraz wykorzystać bazy mailingowe
  2. Zadbaj o jakość obrazu i dźwięku
  3. Zadbaj o odpowiednią długość transmisji. Wydarzenie nie powinno być krótsze niż 10 min.
  4. Zachęcaj uczestników do zaangażowania oraz udostępnienia transmisji
  5. Opublikuj i promuj transmisję live, jako standardowe wideo.

kurs reklama na facebooku za darmo

Zapisz się na darmowy kurs Biznes Online w 30 dni.

biznes online

Facebook transmisja na żywo – jak zaplanować i promować Facebook live
Przewiń na górę