Jaki program do mailingu wybrać w 2021

Program do mailingu – jaki wybrać w 2021?
Ranking email marketingu

Jeśli zastanawiasz się jaki program do mailingu wybrać, to ten tekst jest dla Ciebie!

Podejrzewam, że tak jak wielu marketerów i przedsiębiorców szukasz skutecznego systemu mailingowego, który:

  • skutecznie dostarczy Twoje wiadomości
  • pozwoli Ci aktywnie pozyskiwać subskrybentów
  • zaoferuje zaawansowane funkcje automatyzacji wysyłki
  • nie będzie trudny w obsłudze
  • nie będzie drogi

W sieci znajdziemy wiele testów, recenzji i porównań systemów mailingowych. Większość z nich skupia się jednak na porównaniu funkcjonalności, narzędzi i ceny. Ja postanowiłem podejść do tematu trochę inaczej i z jednej strony przyjrzeć się powyższym kwestiom, a z drugiej sprawdzić, które programy działają najskuteczniej – to znaczy zapobiegają lądowaniu wiadomości w spamie, bądź innych, rzadko odwiedzanych zakładkach, jak ma to miejsce w przypadku Gmaila.

Ponieważ na rynku dostępna jest cała masa narzędzi, postanowiłem zawęzić testy do programów cieszących się dużą popularnością oraz dodatkowo uwzględnić programy, które dostępne są w języku polskim. Testowałem funkcjonalność, ale też skuteczność dostarczanych wiadomości. W wielu wypadkach tworzyłem wiadomości, które posiadały charakter spamu, aby sprawdzić, czy wybór programu do mailingu ma wpływ na skuteczność dostarczanych wiadomości.

 Jakie są wnioski? Jaki program do mailingu jest najskuteczniejszy? Oto trzy programy, które znalazły się na podium:

Jaki program do mailingu wybrać w 2021r?

Oto ranking programów do email marketingu:

 

 1. GETRESPONSE  – PRZETESTUJ KONIECZNIE

W tym roku jest to moje narzędzie numer jeden i co ważne możesz je przetestować za darmo.

Jest to polska platforma, ale docierająca do 182 krajów i angażująca ponad 1 bilion subskrybentów każdego miesiąca.

Jeśli miałbym w jednym zdaniu wyjaśnić, dlaczego uważam, że jest to świetne narzędzie, to powiedziałbym, że nie znajdziesz tak wszechstronnego i dobrze działającego narzędzia w tak niskiej cenie, jak Getresponse.

Zacznijmy od tego, że tę platformę możemy wykorzystać nie tylko do tworzenia zautomatyzowanych kampanii mailingowych. Getresponse daje nam również możliwość tworzenia stron lądowania (tzw. Landing Page), prowadzenia webinarów, czy korzystania z CRM. Innymi słowy jest to potężne narzędzie marketingowe, dostępne w języku polskim i w bardzo przystępnej cenie. Najważniejsze jednak – dla mnie, jako email marketera – to zaufanie.

Miałem okazję wykorzystać to narzędzie, prowadząc kampanie dla klienta w Szwecji. Jak się okazało – posiadał on kupioną bazę mailingową i spamował. Nie zdawałem sobie sprawy z problemu, gdyż korzystając wcześniej z platformy Mailchimp – nie było żadnego problemu z wysyłką (chociaż mógł zastanawiać wysoki współczynnik niedostarczonych wiadomości). Getresponse nie tylko śledził skuteczność kampanii, sprawdzając ilość nieotwieranych wiadomości, rezygnacje z subskrypcji, czy tzw. „twarde odbicia”. Po dwóch kampaniach, firma zablokowała nam konto i poprosiła o usunięcie zakupionych adresów mailowych lub zgodę na usunięcie podejrzanych rekordów. Rozmawiając z supportem dowiedziałem się, że jest to standardowa polityka, która ma na celu utrzymanie „czystości” baz mailingowych.

Uważam, że takie dbanie o jakość baz mailingowych jest godne pochwały i rzadkie. Wiele platform udostępnia narzędzia pomagające “czyścić” bazę mailową, jednak nie oferują pomocy manualnej. Wiarygodna baza, to natomiast podstawa skutecznego e-marketingu. Niedostarczone wiadomości, to szybki sposób na to, aby Twoimi wiadomościami zainteresowały się filtry spamowe i uznały Cię za spamera.

Wracając do mojego testu – prawie wszystkie wiadomości, jakie wysłałem korzystając z Getresponse  – dotarły do głównych skrzynek odbiorców. Należy jednak zaznaczyć, że skuteczność tego narzędzia wydaje się nieco “chwiejna”. Innymi słowy zdarzają się problemy techniczne, które wpływają na skuteczność. Przed zaplanowanymi testami, zdarzały się sytuacje, gdzie narzędzie zawodziło i sporo wiadomości lądowało w spamie bądź w przypadku Gmail w zakładce “oferty”. W większości wypadków GetResponse utrzymuje jednak wysoki wskaźnik dostarczonych wiadomości – jeśli tylko nie przesadzimy z grafiką. (Więcej na temat skutecznych kampanii mailingowych dowiesz się z mojego kursu: Email Marketing Ekspert).

Getresponse posiada dobry support. Na uwagę zasługują również zaawansowane statystki, pozwalające śledzić skuteczność kampanii oraz segmentować odbiorców na podstawie ich aktywności. Możliwość wykorzystania narzędzi do prowadzenia webinarów, tworzenia stron lądowania i lejków sprzedażowych – sprawia, że dostajemy nie tylko system mailingowy, ale potężne narzędzie do marketingu online.

Istnieje możliwość przetestowania narzędzia przez 30 dni za darmo. Ceny również wydają się przystępne, gdyż pakiet startowy do 1000 subskrybentów kosztuje 50zł/miesiąc. Reasumując:

ZALETY

+ Funkcjonalne narzędzie dbające o jakość baz mailingowych
+ Intuicyjny interfejs w języku polskim
+ Zaawansowane narzędzia  (landing page, webinary, CRM)
+ Dobry support
+ Zaawansowane statystyki
+ Spam testing
+ Przystępna cena i darmowy okres próbny
+ Kreator formularzy
+ Polska wersja językowa

MINUSY

Niektóre funkcje powinny działać płynniej
 Gotowe szablony powinny być częściej aktualizowane
 Zdarzające się czasem problemy techniczne

Wypróbuj GetResponse zupełnie za darmo przez 30 dni:

Wypróbuj Getresponse

Zapisz się na darmowy kurs i pobierz ebooka: Jak zarabiać na email marketingu

 

email marketing szkolenie

 

1. ACTIVECAMPAIGN

Miejsce pierwsze “ex aequo” z GetResponse otrzymuje ActiveCampaign. To niewątpliwie narzędzie dla profesjonalistów. Sama firma określa swój produkt, jako narzędzie służące zaawansowanej automatyzacji. W ActiveCampaing możemy zautomatyzować prawie wszystko. Nie tylko wysyłkę wiadomości, ale i to, co będzie wyświetlane odbiorcom na naszej stronie internetowej. Otrzymujemy zatem bardzo zaawansowaną platformę z rewelacyjną skutecznością dostarczanych wiadomości. Automatyzacja i skuteczność, to niewątpliwie dwa elementy, które decydują o tym, że jest to jedno z najlepszych, jeśli nie najlepsze narzędzie na rynku. Dlaczego zatem nie umieściłem AC na samym początku tej listy?

Ponieważ nie jest to narzędzie dla każdego. Dla wielu użytkowników będzie zbyt trudne. Wiele funkcji dla małych firm, czy blogerów może okazać się niepotrzebna. Myślę, że do ActiveCampaign należy podchodzić nie jak do programu do zmasowanej wysyłki wiadomości, ale zaawansowanej platformy, której celem jest pomoc w budowie lepszej relacji z odbiorcami i potencjalnymi klientami online. Dla wielu zatem będzie to zdecydowanie numer jeden. Jeśli jednak szukasz czegoś tańszego i prostszego, a przy tym w języku polskim, to myślę, że GetResponse będzie lepszym rozwiązaniem

ZALETY

+ Rewelacyjna funkcjonalność i automatyzacja
+ Zaawansowane funkcje
+ Interesujący system CRM do zarządzania kontaktami
+ Możliwość wyświetlania spersonalizowanych wiadomości na stronie internetowej
+ Zaawansowane statystyki
+ Ładne, responsywne szablony
+ Bardzo dobra skuteczność dostarczanych wiadomości

MINUSY

Wysoki poziom”skomplikowania” narzędzia
Cena

Zobacz ceny i możliwości ActiveCampaign:

Wypróbuj ActiveCampaign

 

2. MAILERLITE

Mailerlite, to mój numer dwa.

Celem Mailerlite, było stworzenie narzędzia funkcjonalnego, a przy tym bardzo prostego i to się udało. Ostatecznie dostajemy narzędzie, które możemy wykorzystywać za darmo aż do 1000 subskrybentów. Otrzymujemy prosty, intuicyjny interfejs, który pozwala nam jednak trochę poszaleć, to znaczy tworzyć autorespondery i zautomatyzować tym samym proces wysyłki poczty. Edytor w łatwy sposób pozwala tworzyć atrakcyjne szablony wiadomości.

To, co podoba mi się w Mailerlite, to intuicyjność obsługi oraz to, że firma nie spoczywa na laurach i cały czas dodaje nowe funkcjonalności. Obecnie możemy już tworzyć strony lądowania oraz połączyć narzędzie z naszym sklepem internetowym (co daje nam nowe możliwości, jak choćby wysyłanie treści w oparciu o wcześniejsze zakupy, czy kampanii “ratujących” porzucony koszyk) .

Uważam, że jest to narzędzie, które doskonale sprawdzi się w rękach osób, które szukają bardzo prostego rozwiązania i nie potrzebują skomplikowanego systemu do automatyzacji marketingu.

Co najważniejsze, przetestowałem Mailerlite i w tym przypadku większość wiadomości dotarła do skrzynek głównych. Zauważyłem natomiast, że w przypadku autoresponderów, czyli zaplanowanej wysyłki maili – skuteczność lekko spada. W porównaniu z Getrepsonse gorzej w tym roku zachowywały się kampanie wysłane do skrzynek Gmail. Bardzo często lądowały w zakładce “promocje”, przez co Getresponse wydaje się w tym wypadku skuteczniejszym narzędziem. Oczywiście wszystko “zależy”. Zawsze warto sprawdzić statystyki. W moim przypadku adresy Gmail, to ponad 90% wszystkich subskrypcji. Zatem wielu z moich subskrybentów – nie zerknie do zakładki “promocje” i nie przeczyta moich wiadomości.

 Podsumowując:

ZALETY

+ Funkcjonalne narzędzie
+ Darmowy pakiet do 1000 subskrybentów
+ Prosty, bardzo intuicyjny interfejs w języku polskim
+ Możliwość tworzenia autoresponderów
+ Możliwość tworzenia prostych Landing Page
+ Możliwość automatyzacji oraz testów A/B kampanii
+ Kreator formularzy

WADY

Zdarzające się problemy techniczne
Mocno okrojone statystyk
Chwiejna skuteczność w dostarczaniu wiadomości

Załóż darmowe konto w Mailerlite:

Wypróbuj Mailerlite

 

MAILCHIMP

Jest to narzędzie, które… no właśnie – mogłoby być bardzo dobre, ale nie jest. Dostajemy w prawdzie na zachętę darmowe konto aż do 2000 subskrybentów, co należałoby pochwalić. Mailchimp posiada zaawansowane narzędzia pozwalające na automatyzację mailingu oraz integrację konta z różnymi platformami e-commerce oraz mediami społecznościowymi. Dzięki temu bezpośrednio w Mailchimp możemy koordynować nie tylko kampanie mailingowe, ale również działania remarketingowe w mediach społecznościowych. Mailchimp to również intuicyjny edytor, który pozwoli nam tworzyć atrakcyjne szablony wiadomości.

Pytanie zatem, co mi się w Mailchimp nie podoba? Problemem jest przede wszystkim zaufanie. Często zdarzało się, że wiadomości z Mailchimp trafiały do spamu, bądź – w przypadku skrzynek Gmail – do zakładki „oferty”, co znacznie obniża statystki otworzonych wiadomości. Ja osobiście rzadko zaglądam w Gmailu do innych zakładek, niż skrzynka główna. W dodatku prawie 90% moich subskrybentów, to użytkownicy Gmail, stąd pewność, że moja wiadomość trafi do skrzynki głównej Gmaila,  jest dla mnie kluczowa. Jest to zatem bardzo duży minus. Podsumowując:

ZALETY

+ Darmowy plan do 2000 subskrybentów
+ Zaawansowane statystyki
+ Możliwośc integracji z ecommerce i platformami społecznościowymi
+ Świetny edytor wiadomości
+ Kreator formularzy i landing page

MINUSY

Stosunkowo wysoka cena po przekroczeniu większych progów subskrybentów
Wiadomości często nie docierają do skrzynki głównej
Limitowana automatyzacja kampanii mailowych
 Brak polskiego interfejsu

Wypróbuj Mailchimp za darmo:

Wypróbuj Mailchimp

 

FRESHMAIL

To narzędzie, które budzi we mnie bardzo ambiwalentne odczucia. Podobnie, jak inne platformy, dzięki Freshmail możemy korzystać z autoresponderów i zautomatyzować wysyłkę wiadomości. Narzędzie posiada zaawansowane statystyki (prawdopodobnie najlepsze z prezentowanych narzędzi) i intuicyjny kreator wiadomości. Dzięki takim funkcjom, jak optymalizacja czasu wysyłki, targetowanie na podstawie danych behawioralnych, lub geolokalizacji otrzymujemy unikatowe i bardzo zaawansowane narzędzie do email marketingu. Nie trudno jednak nie zauważyć wad. To co osobiście “doskwiera” mi w przypadku Freshmail, to mało intuicyjny interfejs, często długie oczekiwanie na pomoc supportu, czy też brak możliwości tworzenia stron lądowania (co np. za podobną kwotę dostępne jest w GetResponse).

Porównując sam aspekt skuteczności wysyłki, to narzędzie jest bardzo chwiejne. Zdarza się, że wiadomości potrafią trafić nawet do folderu ze spamem. 

Wypróbuj Freshmail

ZALETY

+ Bardzo zaawansowane statystyki
+ Optymalizacja pory wysyłki
+ Zaawansowane targetowanie
+ Kreator Formularzy
+ Przystępna cena

MINUSY

Mało intuicyjny interfejs
Brak możliwości tworzenia Stron lądowania

 

Zobacz mój: PEŁNY RANKING PROGRAMÓW DO EMAIL MARKETINGU

 

PODSUMOWANIE – JAKI PROGRAM DO MAILINGU WYBRAĆ

 

Jak wynika z moich testów, wybór platformy do email marketingu, to nie tylko wybór określonych narzędzi, interfejsu, ale również skuteczności. Wiele osób uważa, że za skuteczność mailingu odpowiada nadawca. W pewnym stopniu jest to prawdą. To, jakiej jakości jest nasza baza subskrybentów oraz jak przygotowujemy wiadomości , ma duży wpływ na skuteczność. Jest to jednak tylko część prawdy. Wpływ na skuteczność dostarczanych wiadomości mają również rzeczy od nas niezależne. Okazuje się, że wpływ może mieć sam wybór platformy. Jaki program do mailingu zatem wybrać?

W 2021 roku wybierz GetResponse lub ActiveCampaign!

Z powyższych testów wynika, że najlepszy wskaźnik dostarczeń poczty osiągnął ActiveCampaign oraz Getresponse. Oczywiście należy pamiętać, że wskaźnik skuteczności dostarczeń poczty może ulegać zmianom. Nawet jeśli niektóre platformy mailingowe działają lepiej – nie oznacza, to, że jest to dane na zawsze. Warto zatem samemu testować i śledzić skuteczność kampanii mailingowych. 

Można zaglądnąć na stronę emailtooltester.com, która cyklicznie publikuje raporty skuteczności poszczególnych platform do email marketingu. Warto również przetestować narzędzia, których zabrakło w tym zestawieniu. Bardzo fajną alternatywą może okazać się np. Sendinblue – narzędzie, który wywarło na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Musimy jednak pamiętać, że alternatywne narzędzia dostępne są wyłącznie w języku angielskim oraz najczęściej wiążą się z większymi kosztami.