Landing page – jak zrobić skuteczną stronę lądowania w 2019

Landing page – jak zrobić skuteczną stronę lądowania w 2019

Zacznijmy od tego, czym jest landing page i czym różni się od standardowej strony internetowej.
Obecnie firmy i marketerzy wydają wiele pieniędzy, aby zwiększyć ilość osób odwiedzających ich strony, sklepy internetowe, czy blogi. Jeśli jednak miejsce docelowe nie przykuwa uwagi odwiedzających – zamieniając ich przy tym w klientów, wtedy wydawanie pieniędzy na reklamę wydaje się traceniem czasu i środków.

Z tego też powodu tzw. „landing page” są tak ważne. Jak pokazują badania średnia konwersja na stronie internetowej wynosi od 1% do 3%. W przypadku dedykowanych stron lądowania jest to od 5% do 15%. Stąd też, jak podaje Hubspot 48% marketerów tworzy nowe landing page dla każdej kampanii.

Dlaczego strony tego typu są bardziej skuteczne? Powodem jest to, iż przez wiele lat główną strategią marketingową było skupienie się na zwiększaniu ruchu na stronie internetowej, jednak bardzo często bez pomysłu, co z wizytującymi zrobić dalej. Obecnie stosujemy wiele różnych narzędzi marketingowych, jak email marketing, reklamę w mediach społecznościowych czy google adwords, przekierowując ruch z tych kampanii do specyficznej strony zawierającej odpowiednie informacje dla odwiedzających. Innymi słowy odpowiednia strona lądowania powinna zawierać informacje, których oczekuje osoba klikająca w reklamę oraz komunikat, co chcemy, aby zrobiła. Czym jest zatem landing page?

Landing Page

Landing page, to strona internetowa, do której odsyłany jest odbiorca w celu zainicjowania komunikacji i zawarcia transakcji.

 

Bardzo często efektywne landing pages, to pojedyncze strony skupiające się na tzw. wezwaniu do działania. Strony tego typu można wykorzystać do wielu różnych celów, jak; pozyskiwanie adresów mailowych, sprzedaży produktów, zaproszenia ludzi do zapisania się na konferencję lub szkolenie, czy zaoferowania jakiejś atrakcyjnej oferty, bądź zniżki.

Jaka zrobić skuteczną landing page?

 

  1. Strona lądowania nie powinna być Twoją oficjalną stroną internetową

Na stronie firmowej, czy blogu znajduje się bardzo wiele informacji, treści, elementów nawigacyjnych, które odwracają uwagę odbiorcy powodując niższą konwersję. Stąd też powinieneś stosować dedykowane strony typu landing page.

  1. Strona lądowania nie powinna zawierać elementów nawigacji

Landing Page służy wyłącznie jednej propozycji. Może to być oferta pobrania ebooka, czy np. otrzymania zniżki na zakupy. Zawsze strona tego typu posiada jeden cel, stąd należy usunąć bądź ograniczyć takie elementy, jak menu, czy elementy związane z nawigacją.

  1. Strona lądowania powinna być prosta i estetyczna.

Osoba odwiedzając Twoją stronę wyrabia sobie pierwszą opinie w ciągu milisekund. O opinii nie decyduje zatem treść, a bardziej wizualne elementy strony. Stąd tak ważne jest, aby strona była prosta, estetyczna i wykorzystywała odpowiednie kolory.

  1. Strona powinna zawierać informacje powiązane z wcześniejszym źródłem

Użytkownicy mogą trafić na stronę lądowania z różnych źródeł. Najczęściej są to kampanie mailingowe, reklama w Adwords, bądź w mediach społecznościowych. Komunikat zawarty na stronie powinien zatem nawiązywać do komunikatu, jaki odbiorca otrzymał w momencie zapoznawania się z reklamą we wcześniejszym źródle.

  1. Strona powinna oferować jakąś wartość

Strona lądowania powinna zawierać jakąś ofertę, czy produkt, który stanowi wartość dla odbiorcy. Nie tworzymy landing page np. do strony z formularzem kontaktowym. Celem jest zaoferowanie odbiorcy czegoś wartościowego, w celu pozyskania np. danych mailowych odbiorcy, które w późniejszym czasie możemy wykorzystać do zaoferowania zakupów.

  1. Strona powinna być dedykowana jednej kampanii.

Innymi słowy powinniśmy tworzyć wiele stron lądowania, co pozwoli nam na pozyskiwanie większej ilości leadów.

 

landing page

Jakie elementy powinna zawierać efektywna strona lądowania?

 

  1. Nagłówek i ewentualnie dodatkowy nagłówek

To pierwszy i najważniejszy element strony. Powinien być wyrazisty i pogrubiony. Powinien zawierać informacje związaną z propozycją strony. Bardzo często stosuje się również drugi nagłówek, tzw. subheader, tak aby dodać więcej kontekstu powiązanego z głównym nagłówkiem.

  1. Element wizualny

Najczęściej jest to zdjęcie, grafika lub wideo. Jeśli oferujemy np. ebooka, powinniśmy umieścić jego zdjęcie/grafikę. Jeśli oferujemy swoje usługi, warto umieścić swoje zdjęcie (pamiętajmy, że zdjęcia ludzi działają mocno perswazyjnie). Elementym wizualnym może być również plik wideo.

  1. Opis oferty

Landing page powinna zwierać dokładniejszy opis naszej oferty, z informacjami, jakie są benefity związane z produktem. Najczęściej wymienia się kilka zalet korzystając z tzw. bullet points.

  1. Elementy zaufania

Strona powinna zaiwierać działające perswazyjnie elementy zaufania. Do takich elementów zaliczamy rekomendacje klientów, logotypy klientów, bądź partnerów oraz ikony związane z bezpieczeństwem (np. zakupów, gwarancji).

  1. Formularz

Najważniejszym elementem jest formularz pozwalający nam zebrać dane (np. adres mailowy) wraz z przyciskiem call to action (czyli np. „pobierz ebook”).

Dodatkowo strona może zawierać elementy umożlwiające udostępnienie witryny w mediach społecznościowych.

 

marketing landing page

Narzędzia Landing Page

W jaki sposób technicznie możemy wykonać landing page? Obecnie nie jest to zadanie trudne i nawet osoba bez żadnych umiejętności związanych z kodowaniem stron, może wykonać landing page. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają nam na tworzenie dedykowanych stron:

 

  1. Unbounce: narzędzie do budowy landing page oraz testów A/B
  2. OptimizePress: narzędzie do budowy landing page I stron sprzedażowych
  3. PopUpDomination: jeden z fajniejszych popupów pozwalajacych na zbieranie adresów mailowych
  4. Optinskin: Plugin WordPress pozwalajacy dodawać element opt-in do postów na blogu, stron I landing page.
  5. Instapage: pozwala stworzyć 1 landing page za darmo.
  6. Leadpages: Bardzo popularny system do tworzenia landing page
  7. Getresponse: świetne i niedrogie narzędzie pozwalające na tworzenie elementów do zbierania adresów mailowych, tworzenia kampanii mailingowych oraz landing page.