Jak w 5 dni pozyskać za darmo 1000 subskrybentów.
Jak pisałem już w jednym z wcześniejszych wpisów – budowanie listy subskrybentów oraz tworzenie własnej bazy mailingowej, to jedna z najmądrzejszych rzeczy, jaką możesz zrobić, aby zacząć rozwijać swój biznes. Jeśli nie wierzysz, to oto fakty:
72% konsumentów twierdzi, że e-mail jest ich ulubionym kanałem komunikacji z firmami, z którymi prowadzą działalność. 61% twierdzi, że chcą otrzymywać promocyjne e-maile tygodniowo, a 28% chce ich jeszcze częściej. – MarketingSherpa
Jak wykazują badania osoby, które otrzymują oferty drogą mailową wydają 138% więcej niż osoby, które takich maili nie otrzymują.
Według Enterpreneur email jest 40 razy skuteczniejszy w pozyskiwaniu nowych klientów niż facebook i Twitter.
Adresy mailowe są zatem nie tylko efektywnym sposobem komunikacji, ale i efektywnym kanałem sprzedaży i promocji. W jaki zatem sposób zbudować swoją własną listę mailingową? Jak pozyskać pierwszych subskrybentów? Cały proces jest często prostszy niż się wydaje. Zobacz sam:
Krok 1 Na początku potrzebujesz dobrej platformy mailingowej
Na początku musisz wybrać odpowiednią platformę mailingową, która pomoże Ci pozyskiwać adresy mailowe oraz nimi zarządzać. Do moich ulubionych należą m.in Mailchimp, Getrepsonse oraz Leadpages. Jeśli szukasz najtańszego rozwiązania, to Mailchimp ze względu na darmową obsługę do 2000 subskrybentów będzie najlepszym rozwiązaniem na początek (niestety wyłącznie w języku angielskim). Najprostszym w obsłudze i ekonomicznym wydaje się Getresponse. Leadpages są najbardziej zaawansowane, ale też najdroższe. Możesz oczywiście spróbować innych systemów do email marketingu.
Ideą tego typu platform jest umożliwienie użytkownikowi stworzenia narzędzi, które pomogą w kolekcjonowaniu adresów mailowych. Na swojej stronie internetowej możesz dzięki nim zainstalować szereg narzędzi, jak popup z subskrypcją, czy grafiki statyczne do kolekcjonowania adresów, co pomoże Ci w pozyskiwaniu subskrybentów, a następnie zarządzaniu bazą mailingową i wysyłanymi kampaniami mailingowymi. Gdzie najlepiej umieścić formularz subskrypcji? Najpopularniejsze miejsca to: stopka strony, link w górnym menu, pasek boczny (jeśli istnieje – np. na blogu), koniec posta blogowego oraz popup, czyli wyskakujące okno.
Krok 2 Jak zwiększyć bazę mailingową?
Skoro posiadasz już narzędzia do kolekcjonowania maili, pojawia się pytanie, w jaki sposób je kolekcjonować? Od razu podpowiem, że umiejscowienie na stronie pola subskrypcji zachęcającego do zapisania się do newslettera nie zadziała. Każdy z nas niechętnie zapisuje się do newsletterów, gdyż nie lubimy zaśmiecać sobie skrzynki mailowej. Chyba, że… subskrypcja przyniesie nam jakąś korzyść. Musisz zatem przekonać odbiorcę, że warto jest pozostawić adres mailowy i utrzymywać kontakt. A przekonasz go bądź ją – oferując coś za darmo. To może być jakiś plik typu ebook, webinar, darmowy rozdział odpłatnej książki, darmowy okres testowy oprogramowania, czy np. darmowa usługa lub zniżka na zakupy. Możliwości jest tu naprawdę wiele.
Do tego nie musisz posiadać nawet swojej strony internetowej, gdyż korzystając z platform mailingowych, możesz stworzyć dedykowaną „landing page”, na której w kilka minut, korzystając z gotowych szablonów umieścisz oferowany produkt. Jedyne, co musisz zrobić, to tylko przekierować na tę stronę potencjalnych subskrybentów.
Krok 3 Jak pozyskiwać subskrybentów
Zasada jest prosta – im więcej osób odwiedzi naszą stronę lub dedykowaną landing page – tym więcej zapisze się do newslettera. Jak zatem sprawić, aby ruch do naszej strony był większy. Poprzez kanały, które możemy podzielić na płatne i bezpłatne. Wśród bezpłatnych możemy wymienić fanpage’a i profile w mediach społecznościowych, darmową wizytówkę w google maps, fora internetowe, czy np. rozdawanie klientom wizytówek lub ulotek. Poza tymi kanałami mamy również możliwość skorzystania z odpłatnych kanałów, czyli reklamy w mediach społecznościowych, w google adwords, czy pozycjonowania strony internetowej. Te i wiele innych kanałów pomoże nam w pozyskiwaniu ruchu do strony i subskrybentów.
Krok 4 Wyślij wiadomość powitalną do każdego subskrybenta
Każda z osób, która zapisze się do Twojej bazy mailingowej powinna otrzymać od Ciebie wiadomość powitalną. Korzystając z jednego z programów mailingowej możesz stworzyć autoresponder, który automatycznie będzie wysyłał taką wiadomość do nowego subskrybenta.
Co powinien zawierać mail powitalny?
- Po pierwsze tytuł krótki i bezpośredni tytuł.
- Osobiste otwarcie, czyli coś w rodzaju osobistego przywitania i informacji o Tobie firmie.
- Informacje o benefitach, jakie otrzyma subskrybent w zamian za subskrypcję
- Informacje o kolejnych krokach – czego może się spodziewać w kolejnych wiadomościach
Możesz poprosić również subskrybenta o dołączenie do grupy na facebooku lub Twojego funpage’a
JAK POZYSKAŁEM 1000 SUBSKRYPCJI W 5 DNI – CASE STUDY
Jakiś czas temu, jeszcze bez powyższej wiedzy, udało mi się w ciągu kilku dni pozyskać ponad 1000 subskrybentów mojego bloga. Blog był zupełnie nową witryną w sieci więc nie cieszył się dużym zainteresowaniem. Aby podnieść ilość odwiedzających postanowiłem zaoferować coś naprawdę ekstra. Jakiś czas wcześniej stworzyłem profesjonalny kurs fotografii. Postanowiłem, że podzielę się tym kursem. Stworzyłem na blogu stronę z kursem wideo i subskrypcją. Każdy odwiedzający mógł zupełnie za darmo pobrać pełny kurs fotografii, ale dopiero po zapisaniu się do bazy mailingowej.
Blog, jak wspomniałem, nie cieszył się popularnością, więc pozostało mi również rozwiązać problem ruchu do strony. Grafiką zajmowałem się od lat, stąd też byłem członkiem wielu grup na Facebooku, Golden Line, Linkedin i forów internetowych poświęconych grafice, marketingowi i biznesowi. Zupełnie za darmo umieściłem informację o darmowym kursie w tych miejscach. Skorzystałem również z innych portali społecznościowych, jak np. wykop.pl. W ten sposób pozyskałem zainteresowanie osób zainteresowanych nauką fotografii. Ponieważ był to profesjonalnie zrobiony, 10 godzinny kurs fotografii, ludzie bardzo szybko zaczęli dzielić się informacją o możliwości pobrania kursu ze znajomymi, którzy interesowali się fotografią. W ten sposób zadbałem o kolejny element, o którym nie wspomniałem jeszcze w tym poście – system rekomendacji. Po 3 dniach moja pusta baza mailingowa wyświetliła mi nowe statystyki: 1047 subskrybentów!
PODSUMOWANIE
Podsumowując opisane przeze mnie powyżej doświadczenia – jeśli chcesz pozyskać pierwszych subskrybentów, bądź posiadasz kontakty, ale chciałbyś pozyskać ich więcej – musisz zadbać o 3 podstawowe elementy:
[trx_chat title=”3 KROKI DZIĘKI KTÓRYM POZYSKASZ SUBSKRYBENTÓW:” link=”#”]
1. Zapewnij ruch do strony.
2. Zmień odbiorców w subskrybentów
3. Przekonaj subskrybentów do rekomendacji
[/trx_chat]