Strategia Marketingowa – case study

DEMEX AB

Ze szwedzką firmą Demex AB podjęliśmy współpracę 5 lat temu. Wciągu tych pięciu lat udało nam się poprawić wizerunek i działania marketingowe, co zaowocowało wzrostem przychodu z 73 do 165 milionów rocznie. Do naszych zdań należało przygotowanie tradycyjnych materiałów marketingowych, typu katalogi, cenniki oraz marketing: m.in opieka nad stroną internetową, pozycjonowanie, reklama w Google Ads, reklama na Facebooku itd.

W momencie podjęcia współpracy firma Demex posiadała sklep internetowy, który wymagał lepszej promocji. Na początku podjęliśmy działania związane z pozycjonowaniem, co zaowocowało po roku osiągnięciem wysokich pozycji w wyszukiwarkach dla wielu słów kluczowych.

pozycjonowanie_statystyki

Dzięki pozycjonowaniu strony oraz innym działaniom marketingowym firma zyskała większą ilość zapytań, a tym samym i klientów. Kolejnym wyzwaniem było dla nas podniesienie sprzedaży wybranych produktów drogą internetową.

DEMEX – Klatki dla psów

Sytuacja

Firma Demex AB posiadała w swoim katalogu wybiegi dla psów, które sprzedawała innym sprzedawcom detalicznym. Naszym celem stało się podniesienie sprzedaży w sklepie internetowym i skierowanie oferty głównie do klientów prywatnych.

Skutek

Na stronie internetowej wprowadziliśmy kilka drobnych zmian związanych ze strukturą produktów. Następnie poprawiliśmy reklamę internetową w Google, pozycjonowanie oraz stworzyliśmy kampanie reklamowe na Facebooku.

Wyzwanie

Celem naszych działań stało się znalezienie przyczyny i rozwiązanie powodu, dlaczego sprzedaż popularnego produktu drogą internetową nie działała.

Rezultat

Pierwszym elementem, który dał do myślenia, okazały się negatywne komentarze zdjęcia zamieszczonego na Facebooku. Oglądający negatywnie ocenili zdjęcie produktu, ukazujące dwa psy znajdujące się w niewielkich klatkach. Problem, który zaistniał w mediach społecznościowych, pozwolił firmie wykonać pierwszy krok. Stało się jasne, że produkty nie zostały pokazane w odpowiedni sposób. Firma nie wyeksponowała pierwotnej idei, jaką było umożliwienie klientowi zamówienia dowolnie skonfigurowanej klatki, tak aby stanowiła ona komfortowy wybieg dla psa lub całej hodowli. Aby poprawić wyniki sprzedaży zaczęto zatem od poprawy strony graficznej produktu.

GRAFIKA

Na potrzeby sklepu przygotowaliśmy atrakcyjne rendery 3d klatek w różnej konfiguracji. Stworzono również animację video, aby pokazać, jak zamówić, a następnie złożyć produkt.

Aby wyeksponować możliwość wyboru indywidualnego rozmiaru klatki, poza wcześniejszym formularzem, w którym klient mógł wybrać określoną ilość sekcji i drzwi, przygotowano podstrony z gotowymi kompletami klatek w różnych rozmiarach. To ułatwiło decyzję i sam proces zakupowy.

Podczas wcześniejszej sprzedaży zauważono również, iż wielu klientów dzwoni bezpośrednio do firmy wypytać o pewne dane techniczne, czas i koszty dostawy. Uzupełniono zatem informacje na stronie oraz zainstalowano czat, tak aby klient mógł bezpośrednio uzyskać szybką pomoc przy zakupie. W ten sposób uzyskano ostateczny efekt.

Efekt

Sprzedaż klatek dla psów w sklepie internetowym wzrosła o 70%
Firma Demex stała się liderem, jeśli chodzi o sprzedaż wybiegów dla psów w Szwecji.

Czy możemy pomóc w Twojej sytuacji?

Skontaktuj się z nami i sprawdźmy razem:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Potrzebuję tej zgody, aby odpisać na Twojego e-maila. W każdym momencie możesz się wypisać. Więcej informacji w Polityce prywatności.