WordPress landing page – jak stworzyć stronę lądowania na WordPress

WordPress landing page – jak stworzyć stronę lądowania na WordPress

Co to jest WordPress landing page? Jeśli prowadzisz działania marketingowe w internecie, które mają na celu sprzedaż produktów bądź usług na Twojej stronie internetowej, to zapewne obiła Ci się o uszy nazwa „landing page”, czy „strona lądowania”. Landing page, to tzw. strona docelowa, na którą odbiorca zostaje przekierowany po kliknięciu w link kampanii. Dlaczego warto tworzyć takie strony lądowania? Jak wykazują badania, strony docelowe, dzięki charakterystycznej budowie, dają większą skuteczność. Ich celem jest zachęcenie odwiedzającego do wykonania jakiejś czynności. Te cele mogą być różne: pozostawienie danych kontaktowych, subskrypcja czy zakup produktu. Sztuka tworzenia stron lądowania polega zatem na skomponowaniu strony tak, aby jak niedoskonałej przekonywała odbiorcę do wykonania przewidzianej akcji. To, jakie elementy powinna zawierać taka strona, dokładnie opisałem we wcześniejszym wpisie: Jak zrobić skuteczną landing page

 W tym wpisie chciałbym przedstawić Ci kilka sposobów na stworzenie WordPress Landing Page, czyli strony docelowej opartej na systemie WordPress. Strony lądowania można tworzyć niezależnie, to znaczy nie łączyć ich z własną stroną, korzystając z różnego rodzaju oprogramowania i hostingu. Jeśli jednak posiadamy już stronę opartą na systemie WordPress, istnieją trzy podstawowe możliwości wykorzystania jej w celu stworzenia strony docelowej:

Sposób I: Najprostszy sposób, to jeśli jeszcze nie posiadasz jeszcze motywu strony – możesz poszukać gotowego motywu, który będzie miał opcję tworzenia wordpress landing page. Innymi słowy, będzie możliwość stworzenia nowej, zupełnie pustej strony, którą sam będziesz mógł później zaprojektować przy użyciu narzędzi edycyjnych. Jeśli zatem dopiero planujesz zakup gotowego szablonu, sprawdź w specyfikacji, czy dany szablon posiada taką możliwość. Specyfikacja powinna zawierać informację, że szablon umożliwia tworzenie landing page.

Sposób II: Bardzo często strony docelowe, to strony niezależne, to znaczy strony znajdujące się na innej domenie niż oficjalna strona. W tym wypadku możesz zakupić nową domenę i zainstalować na niej zupełnie nową stronę WordPress z motywem umożliwiającym Ci tworzenie stron lądowania. Takie rozwiązanie jest czasochłonne, ale może nadać “prestiżu” Twojej kampanii poprzez wykorzystanie zupełnie nowej domeny, nawiązującej do nazwy kampanii i strony dedykowanej danej kampanii (produktowi/usłudze).

Sposób III: Wiele motywów nie posiada możliwości tworzenia stron lądowania. Wtedy najlepiej skorzystać z jednej z wtyczek WordPressa, która umożliwi Ci tworzenie stron docelowych. W tym wypadku istnieją dwie możliwości: skorzystanie z bezpłatnej wtyczki bądź zakup jednego z płatnych rozwiązań.

kurs WordPress

WordPress Landing Page – strona docelowa za darmo

Wordpress Landing Pages

To jedna z nielicznych, darmowych wtyczek. Trzeba przyznać, że niewiele jest darmowych opcji, jeśli chodzi o narzędzia do tworzenie stron lądowania, co wynika zapewne ze złożoności tego typu wtyczek. Jeśli chodzi o funkcjonalność, trudno porównywać tę wtyczkę do płatnych rozwiązań, jednak dla osób, które nie mają budżetu, może to być jakaś alternatywa.

Podstawowe cechy:

  • Edytor wizualny – pozwalający edytować stronę
  • Gotowe motywy
  • Śledzenie konwersji

Wtyczka działa z motywami WordPressa.
Wersja podstawowa jest bezpłatna.

 

 

WordPress landing page – rozwiązania płatne.

Instabuilder

WordPress landing page Instabuilder 2:0, to narzędzie o tyle ciekawe, że patrząc na funkcjonalność wtyczki – posiada bardzo atrakcyjną cenę. W przypadku Instabuilder mamy do czynienia z jednorazowym zakupem, którego cena zaczyna się od 77$ (otrzymujemy dostęp do update’ów przez rok, a następnie możemy ewentualnie odnowić support płacąc 37 $ za rok).

Instabuilder jest bardzo intuicyjną wtyczką działającą na zasadzie drag-n-drop.

Podstawowe cechy:

  • Edytor wizualny
  • 100+ gotowych motywów
  • Wbudowany edytor obrazków
  • Dodatkowe elementy: przyciski, biblioteka grafik
  • Narzędzia marketingowe, jak popup, czy treści pojawiające się z opóźnieniem czasowym
  • Śledzenie konwersji

Instabuilder jest wtyczką dającą sporo narzędzi. Minusem jest, że czasem mobilne wersje stron, nie komponują się tak dobrze, jak te “desktopowe”.
Cena: 77$ (1 rok supportu, możliwość wykorzystania na 3 różnych stronach)

wordpress landing page

OptimizePress

To kompleksowe rozwiązanie, które właściwie odstaje od całej konkurencji. Dostępne jest zarówno, jako motyw WordPressa oraz jako wtyczka. Wtyczka dostarcza całą masę dodatkowej funkcjonalności i intuicyjny edytor drag-n-drop

Podstawowe cechy:

  • Edytor wizualny
  • Ponad 30 gotowych motywów
  • Dodatkowe elementy: przyciski, obrazki itd.
  • Możliwość wykonywania split testów
  • Wtyczka działa z motywami WordPressa.

Optimizepress, to zatem kompleksowe narzędzie. Jedynym minusem jest mniejsza intuicyjność edytora, jeśli porównamy go z innymi wtyczkami.
Cena: 97$ (1 rok supportu i możliwość wykorzystania na 3 różnych stronach)

Inne rozwiązania:

 Thrive Architect, to wtyczka służąca budowaniu stron lądowania i jedno z wielu narzędzi oferowanych przez firmę Thrive Themes. Licencja dla jednej strony na rok kosztuje 67$.

Beaver Builders, to prosta, funkcjonalna wtyczka służąca do budowania stron docelowych. Licencja dla niemilitowanej ilości stron + 1 rok supportu kosztuje: 99&

 

Podsumowanie

Jeśli chcesz tworzyć tzw WordPress landing Page, czyli strony lądowania oparte na systemie WordPress, najlepszym rozwiązaniem jest zakup motywu z możliwością tworzenia stron docelowych lub zakup jednej z gotowych wtyczek.

kurs reklama na facebooku za darmo