Jak uzyskać większą skuteczność reklamy na facebooku

Jak uzyskać większą skuteczność reklamy na facebooku.

Facebook posiada obecnie prawie dwa biliony (1,86) aktywnych użytkowników miesięcznie, co sprawia, że trudno go zignorować. Jako narzędzie marketingowe pozwala nam dotrzeć do ludzi z całego świata. Dla marketerów internetowych podstawowym celem w kontekście reklam na facebooku jest maksymalizacja CTR, czyli kliknięć w reklamy. Kolejnym celem jest sprawienie, aby kliknięcia generowały odpowiednie leady i konwersje. Wszystko to kreuje jedno podstawowe pytanie:

Jak zdobyć więcej kliknięć w reklamę na facebooku?

Poniżej postaram się odpowiedzieć na to pytanie, a przynajmniej nakreślić, na co zwrócić uwagę.

Poznaj swoich odbiorców na facebooku

Jak napisałem powyżej, dzięki Facebookowi możesz dotrzeć do ludzi z całego świata. Najprawdopodobniej jednak nie chcesz docierać do wszystkich, stąd tak ważne, aby zawęzić odbiorców. W innym przypadku Twój budżet szybko się upłynni, a sama reklama będzie nieskuteczna.

Dzięki narzędziu Audience Insight możesz poznać ogólne statystyki dotyczące użytkowników facebooka, bądź użytkowników Twojej strony: facebook.com/ads/audience_insights

facebook_audience

Narzędzie to doskonale sprawdza się do planowania reklamy. Pozwoli Ci dowiedzieć się więcej o użytkownikach oraz zawęzić grupę odbiorców reklamy wg wybranego kryterium, jak: lokalizacja, zainteresowania, wiek, płeć itd.

Tworząc reklamę internetową możesz dokładnie określić zasięg terytorialny reklamy dostosowując promień lokalizacji.

facebook_lokalizacja

Jeśli zatem posiadasz np. damski salon fryzjerski w Katowicach – możesz zawęzić terytorium do Katowic i okolic i skierować reklamę wyłącznie do kobiet, dodając dodatkowo np. określone zainteresowania.

wojtek_icon.png
Podpowiedź

Czy wiesz, że możesz podglądnąć, jak sprofilowane/targetowane są reklamy konkurencji?
Jeśli wyświetla Ci się reklama, którą chciałbyś przeanalizować – kliknij w jej prawy, górny  róg, by wyświetlić rozwijaną listę i wybierz: “dlaczego widzę tę reklamę”. W tej zakładce znajdziesz informacje, w jaki sposób reklamodawca skonfigurował swoją reklamę i dlaczego się ona wyświetla.

 

Nagłówek reklamy na facebooku

Biorąc pod uwagę, że według badań 8 na 10 użytkowników czyta nagłówek, ale tylko 2 na 10 czyta resztę – nagłówek jest tu koniem trojańskim. Nagłówek powinien przyciągać i być krótki. Posty składające się z 80 znaków, wg Jeffa Bullas osiągają o 66% więcej zaangażowania. Nagłówek powinien być specyficzny i nawiązywać do określonej grupy odbiorców.

 

GRAFIKA

Reklama powinna posiadać grafikę, która przyciąga uwagę, czyli mieć odpowiedni kontrast, saturację i jaskrawe kolory. Pozytywnie na odbiorców działają uśmiechnięte twarze, stąd jeśli jest taka możliwość – warto umieszczać w reklamach zdjęcia ludzi.

facebook_reklama_grafika

WARTOŚĆ

Reklama powinna oferować odbiorcom jakąś wartość. Darmowy okres próbny, darmowy e-book, czy zniżka – reklama powinna zawierać jakąś wartościową propozycję, tak aby odbiorca chciał kliknąć w reklamę. Ta wartość powinna mieć obiektywny charakter, to znaczy oferować coś konkretnego, a nie niewymierną wartość, czyli zamiast pisać „najlepszy salon fryzjerski w mieście”, lepiej zaoferować „40% zniżki na pierwsze strzyżenie”.

 

WEZWANIE DO DZIAŁANIA

Ważnym elementem jest wezwanie do działania, czyli tzw. „call to action”. Sama oferta nie do końca może być jasna w kontekście dalszych działań, stąd warto dodać CTA zachęcając odbiorcę do konkretnego działania- kliknięcia, zapisania się, bądź innych czynności.

wezwanie do działania

ZAOFERUJ SPOŁECZNY DOWÓD

Od dawna wiadomo, że w działaniach perswazyjnych doskonale działa tzw. „social proof” – czyli społeczny dowód, coś co zostało potwierdzone przez innych. W naszym przekazie warto zatem zawrzeć tego typu element. Może to być np. „dołącz do naszych 2000 zadowolonych klientów”.

W tym wypadku dowodem jest ponad 17 000 pobrań.

PODSUMOWANIE

Podsumowując, reklama na facebooku może być rewelacyjnym narzędziem marketingowym, o ile wiemy, jak z niego korzystać. Po pierwsze musimy skierować naszą reklamę do odpowiednich odbiorców. Poza tym reklama powinna:

  1. Posiadać odpowiednią grafikę
  2. Posiadać krótki, intrygujący nagłówek
  3. Oferować odbiorcy pewną wartość
  4. Powinna zawierać wezwanie do działania

Udostępnij, jeśli lubisz: