Promocja firmy w internecie krok po kroku

Promocja firmy w internecie krok po kroku

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, jak ważna jest dzisiaj odpowiednia promocja własnej firmy w internecie. Ostatnie dni pokazują jednak, że działania online są ważniejsze, niż się nam do tej pory wydawało.

Panująca pandemia zaraża nie tylko ludzi, ale i biznesy. Wielu z nas martwi się o swoje firmy, bądź stanowiska pracy. Jest to zatem odpowiedni czas, aby zadbać o własne bezpieczeństwo. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie: co dalej?

Niewątpliwie ucierpimy wszyscy. Są jednak branże, które już teraz odbierają ciosy, po których trudno będzie się podnieść. Szkoleniowcy, branża eventowa, czy turystyczna. Część firm będzie musiała zintensyfikować działania, a część zupełnie je zdywersyfikować.

Zamiast się załamywać warto zadać sobie najważniejsze pytanie: komu służę? Komu daję wartość? Kto jest moim klientem i jak w obecnej sytuacji mogę działać dalej?

Bez znaczenia, czy pracujemy na etacie, czy mamy własną działalność – nasze działania opierają się na dawaniu wartości innym. Jeśli przestajemy dawać wartość – przestajemy być potrzebni.

Zastanów się zatem, jak możesz dzisiaj działać inaczej? Może możesz działać w innej branży, której kryzys tak mocno nie dotknął? A może możesz przenieść swoje działania do internetu? Wciąż działać w tej samej branży, dla tych samych klientów, a jedynie zmienić sposób “dostarczania” wartości.

Jak już odpowiesz sobie na te pytania, to czas przejść do odpowiednich działań.

W CZYM POMOŻE CI TEN WPIS:

1. Jak stworzyć stronę internetową
2. Jak zbudować bazę mailingową w kilka dni
3. Jak skutecznie promować się na Facebooku i IG
4. Jak promować działalność w Google

 

Przenieś swój biznes do internetu.

Obecna sytuacja, to dobry moment, aby na poważnie pomyśleć o zintensyfikowaniu działań online. Pytanie, jak się do tego zabrać?

Przez ostatnie lata przygotowałem sporo materiałów dotyczących marketingu i biznesu online. Pomagałem również kilku firmom w Polsce i zagranicą przenieść swoje działania do sieci. Teraz chciałbym się z Tobą podzielić moim doświadczeniem i darmową wiedzą:

ZADBAJ O PREZENCJĘ W INTERNECIE.

Na początek musisz zaistnieć w internecie. Jeśli posiadasz już swoją stronę internetową, to pierwszy krok masz za sobą. Jeśli nie, to mój darmowy kurs pokaże Ci, jak stworzyć własną witrynę korzystając z darmowego CMS’a WordPress:

KURS TWORZENIA STRON WORDPRESS

Jeśli podoba Ci się moja witryna, to ten kurs pokaże Ci, jak w tydzień zbudować podobną witrynę / sklep internetowy i zacząć sprzedawać swoje usługi lub produkty online.
Oczywiście stworzenie strony możesz komuś zlecić. Zawsze jednak warto znać podstawy tworzenia stron internetowych – choćby po to, aby później móc samemu edytować podstrony lub produkty w sklepie internetowym. Dlatego warto sięgnąć po ten kurs.

Pamiętaj, że poza witryną, bardzo ważne są profile w mediach społecznościowych. Zadbaj zatem o swoje konta na Facebooku, Instagramie, LinkedIn i ewentualnie innych platformach społecznościowych.
W obu przypadkach będziesz potrzebował sporo grafik. Jeśli nie wymiatasz w Photoshop, Illustratorze i innych programach – sięgnij po darmowe, proste programy, które właściwie “zrobią” grafiki za Ciebie. Jeden z najlepszych wyborów to canva.com.

ZADBAJ O POZYSKIWANIE KONTAKTÓW

Zanim powiemy sobie o promocji, musisz wiedzieć jedną bardzo ważną rzecz. Większość osób, które trafią na Twoją witrynę, opuści ją w ciągu kilka sekund i nigdy nie wróci.

Chyba że – i tutaj wracamy do początku – dasz im odpowiednią wartość.

Dlatego musisz zadbać o darmowe produkty, usługi lub atrakcyjne oferty, które taką wartość odwiedzającym stronę dostarczą. W marketingu nazywamy to “lead magnet”, czyli przynętą. Czymś, co w zamian za adres mailowy lub inne dane kontaktowe, daje konkretną wartość. Przynętą może być zniżka na produkty, darmowy okres próbny, ebook, darmowy kurs i wiele innych produktów, które w ten sposób pozwolą Ci pozyskać kontakty do potencjalnych klientów.

W ten sposób będziesz mógł również budować bazę mailingową. Po co?

Tutaj zdradzę Ci kolejną ważną rzecz. Jak pokazują statystyki większość osób, którzy odwiedzą Twoją stronę, nic od Ciebie nie kupi. Nie kupi, bo Cię nie znają, nie ufają, albo po prostu nie wiedzą, że potrzebują Twoich produktów. Jako klienci znajdujemy się na różnych etapach zakupowych. Czasem nie uświadamiamy sobie jakiegoś problemu. Albo uświadamiamy, ale nie wiemy, który produkt będzie dla nas najlepszy. Dlatego w sieci ważna jest edukacja potencjalnych klientów. Nawiązanie z nimi relacji i budowanie zaufania. I tutaj doskonale sprawdza się email marketing oraz oczywiście wykorzystanie innych kanałów komunikacji, jak choćby media społecznościowe.

Dlatego powinieneś korzystać z różnych platform społecznościowych. I dlatego też powinieneś budować własną bazę mailingową. Pomyśl sobie, że w obecnej sytuacji taka baza subskrybentów jest na wagę złota, gdyż pozwala Ci za darmo zaoferować osobom, które już Cię znają nowe produkty lub usługi.

Chcesz wiedzieć, jak szybko i skutecznie tworzyć bazy mailingowe? Sięgnij po mój darmowy ebook:

EBOOK – JAK ZDOBYĆ 1000 SYBSKRYBENTÓW W KILKA DNI

ZADBAJ O SKUTECZNĄ PROMOCJĘ

Jeśli już posiadasz stronę internetową, kanały w mediach społecznościowych, produkty, usługi i dbasz o pozyskiwanie kontaktów, to czas na promocję.

Pamiętaj, że zawsze Twój przychód online będzie powiązany z działaniami promocyjnymi. Im więcej wizyt na stronie, tym więcej kontaktów i więcej sprzedaży. Oczywiście, to duże uproszczenie, gdyż przychód zależny będzie od wielu czynników, ale jednak – im więcej wizyt, tym najczęściej większa sprzedaż. Dlatego musisz dbać o promocję.

Skutecznym sposobem na pozyskiwanie klientów jest promocja w mediach społecznościowych. I tutaj mam dla Ciebie mega bonus – mój darmowy, 3 dniowy kurs reklamy na Facebooku:

KURS REKLAMY NA FACEBOOKU W 3 DNI

Ten kurs pokaże Ci, jak tworzyć reklamy na FB i Instagramie. Jak stworzyć pierwszą reklamę. Jak uniknąć podstawowych błędów. Jak znaleźć sposób na refinansowanie kampanii, tak, aby nie wydawać zbyt dużych pieniędzy na promocję.

Media społecznościowe, to oczywiście nie jedyny sposób na promocję online.

Drugim doskonałym narzędziem są wyszukiwarki. Gdy mamy jakiś problem lub szukamy konkretnych produktów, to raczej nie korzystamy z mediów społecznościowych, a wyszukiwarek. Obecnie dwie największe wyszukiwarki, to Google i Youtube.  Wielu wydaje się, że aby zarabiać na Youtube potrzebujemy tysięcy subskrybentów. Jest to nieprawda. Nawet niszowy, młody kanał na YT może przynieść Ci nowych klientów. Zobacz jak:

 

 

Oczywiście nie każdy czuje się na siłach, aby tworzyć treści wideo na Youtube. Powinieneś jednak zadbać o odpowiednią obecność w podstawowej wyszukiwarce, czyli w Google.
Jeśli Twoja firma działa lokalnie, to przede wszystkim powinieneś zadbać o swoją wizytówkę w Google Moja Firma:

 

Trzeba również zadbać o pozycjonowanie strony. Pozycjonowanie, to oczywiście temat rzeka. Wielu kojarzy się przede wszystkim z pozyskiwaniem linków i dużymi wydatkami. Nie musi tak być. Dzisiaj walka o wypozycjonowanie strony na popularne słowa kluczowe rzeczywiście wymaga czasu, pieniędzy i może nie przynieść odpowiednich rezultatów. Jeśli jednak skupisz się na dłuższych frazach, a przy tym zadbasz o wartościowe treści na Twojej stronie oraz odpowiednią optymalizację witryny, zobaczysz, że Twoja witryna zacznie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania i generować więcej sprzedaży. W tym wideo pokazuję na co zwrócić uwagę:

 

PODSUMOWANIE

Jak widzisz biznes online nie jest wcale prosty. Wymaga sporo pracy, wiedzy i umiejętności. Jest jednak wart poświęcenia, szczególnie teraz w tych przedziwnych, niepewnych czasach.

Mam nadzieję, że powyższe materiały pomogą Ci zacząć. Pamiętaj, aby podejść do tego tematu z dużą cierpliwością. Wszystko wymaga czasu i raczej nie zdarzy się, że w kilka tygodni Twoje działania online zaczną przynosić wymierne korzyści. Ale jeśli będziesz działał konsekwentnie, to obiecuję Ci, że za rok będziesz w zupełnie innym miejscu i sytuacji.

A jeśli masz jakieś pytania, to pisz!