Jak zostać ambasadorem znanej marki

Influence marketing, czyli wykorzystanie popularności użytkowników sieci do promocji produktów, to niewątpliwie sektor marketingu, który bardzo mocno się rozwija. Firmy cały czas poszukują nowych osób, które wykorzystując własną popularność, pomogą w promocji ich produktów. Jak jednak zdobyć taki kontrakt? Jak zostać ambasadorem znanej marki?

Wiele osób uważa, że jest to możliwe wyłącznie, gdy możemy pochwalić się tysiącami followersów w mediach społecznościowych.

Nie jest to jednak prawda.

W momencie, gdy piszę ten artykuł mam zaledwie:
300 followersów na Instagramie,
ponad 1000 na Facebooku,
Ponad 4000 na Youtube.

Jak widzisz nie są to zawrotne liczby, ale to nie przeszkodziło mi w podjęciu współpracy m.in. z firmą Logitech.

Jeśli marzysz o zostaniu ambasadorem marki, pamiętaj, że ilość nie zawsze idzie w parze z jakością. Innymi słowy followersi, to nie zawsze klienci. Wiedzą o tym firmy, dlatego dobierając ambasadorów, nie tylko patrzą na popularność. Patrzą również na to, czy profil danej osoby pasuje do firmy. Na ile osoby obserwujące tę osobę, skłonne są zaintersować się produktami.

Oczywiście popularność pomaga. Nie zawsze jednak wystarczy, dlatego dobrze podejść do tego tematu strategicznie.

Więcej o tym opowiadam w filmie:

Jak zostać ambasadorem znanej marki
Przewiń na górę