Jak obniżyć koszty reklamy na Facebooku w 2019?

Jak obniżyć koszty reklamy na Facebooku 2019?

Jeśli od pewnego czasu działasz reklamowo na Facebooku, to zapewne wiesz, że kampanie na tej platformie zaczynają kosztować coraz więcej. Mam jednak coś, co Cię pocieszy – ceny w Polsce, to i tak Eldorado. Jeśli chcesz to wykorzystać, to zrób to teraz, gdyż niedługo będzie za późno.

Reklamy na Facebooku drożeją i będą drożeć. Coraz większa ilość chętnych do prowadzenia kampanii, ograniczona ilość miejsc reklamowych i coraz większe budżety mówią jedno: niedługo wielu mniejszych przedsiębiorców nie będzie stać na tego typu reklamę.

Powiedzmy sobie jednak jasno – obecne stawki w Polsce nie są złe. Przekonałem się o tym tworząc kampanie na rynek szwedzki, gdzie koszty reklamy były 3, a nawet 4 razy wyższe, a zasięgi (choć pewnie po części ze względu na mniejszą populację) dużo niższe. To dało mi jasno do zrozumienia, że stawki do jakich się przyzwyczailiśmy w Polsce mogą szybko ulec zmianie. 

Z tego też powodu coraz ważniejsza staje się skuteczność reklamy. Kiedyś, przy niewielkim nakładzie pracy i pieniędzy, można było „puścić” promocję posta i dzięki dużym zasięgom zgarnąć sporo klientów. Dzisiaj nie jest to już takie proste. Właściwie tego typu działanie będzie wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Jak obniżyć koszy reklamy na Facebooku w 2019r?

II. Optymalizacja kampanii reklamowych na Facebooku

Po pierwsze trzeba skupić się na samej reklamie. Na tym, jak dobieramy cel reklamowy, odbiorców, jak wygląda nasza kreacja reklamowa i na końcu, czy poddajemy nasze kampanie dogłębnej analizie i je optymalizujemy? Na ten temat nie będę się teraz rozpisywał gdyż pisałem już o tym na blogu. Jeśli chcesz dowiedzieć się na czym polegają podstawowe błędy popełniane przy kampaniach, to zapraszam do oglądnięcia tego wideo. Jeśli interesuje Cię analiza skuteczności reklam, to obejrzyj ten film

To z czym się jednak spotykam najczęściej, to sytuacja, w której reklama „nie działa”, gdyż reklamodawca skupia się na technicznych aspektach reklamy, a zapomina o stronie internetowej i produkcie. Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy kosztowały mniej – zanim zaczniesz szukać magicznych trików i sposobów na obniżenie kosztów reklamy na Facebooku – wpierw zastanów się, czy ludzie rzeczywiście ufają temu co robisz i chcą Twoich produktów bądź usług. Brak strategii, to pięta achillesowa wielu biznesów. A prawdziwym antidotum na zbyt drogi marketing jest dobra strategia. Twoja reklama może bowiem super się klikać i kosztować grosze, ale i tak nie dowiezie Ci klientów. Może też sporo kosztować, ale i przynosić jeszcze większe dochody. Jak tego dokonać?

III. Oferuj na Facebooku wartość, a nie produkty

Zastanów się, co oferujesz  i w jaki sposób. Facebook, to medium społecznościowe i nie licz, że za jednym kliknięciem sprzedasz drogie produkty i usługi. Skup się bardziej na przyciągnięciu uwagi i zainteresowaniu odbiorcy. Jeśli chcesz coś zaoferować, to zacznij od czegoś atrakcyjnego dla odbiorcy. Jeśli oferujesz usługi, to może być to darmowa konsultacja, darmowy zabieg. Facebook, to nie Google. Na Facebooku chodzi o nawiązanie relacji. Jeśli działasz w trudniejszej branży, możesz przekierować zainteresowane osoby do interesującego artykułu, który będzie w pewnym sensie wyjaśniał działania Twoich produktów, bądź usług. Innymi słowy, nie sprzedawaj! Przekornie, zainteresuj i nawiąż relację.

IV. Zbuduj zaufanie na stronie lądowania

Skoro ktoś już kliknął i przeszedł na Twoją stronę – zadbaj o to, aby chciał Ci zaufać. Pisałem już o tym w jednym z poprzednich wpisów, jak ważne są pewne elementy perswazyjne na Twojej stronie. Do tych elementów zaliczamy m.in. dobrze przygotowaną grafikę i treść, konkretny przekaz, rekomendacje (dowód słuszności), regułę niedostępności. W większości wypadków warto stworzyć stronę lądowania, która dedykowana będzie stworzonej przez Ciebie kampanii reklamowej. Bardzo wiele firm nie przywiązuje do tych elementów należytej uwagi, a z moich doświadczeń wynika, że bardzo często to właśnie strona i to jak pokazujemy produkty, decydują o powodzeniu biznesu internetowego. Czasem zwykła zmiana zdjęć może spowodować milionową sprzedaż, o czym pisałem kiedyś w tym wpisie.

Pamiętaj, że większość klientów gotowa będzie coś od Ciebie kupić dopiero po kilku „spotkaniach”. Zadbaj zatem o to, aby klienci o Tobie nie zapomnieli. Przekonaj klientów na swojej stronie, aby zostawili swój adres mailowy tak, abyś miał z nimi kontakt mailowy. Zadbaj o tych, których coś zainteresowało i wracają na Twoją stronę, ale nic nie kupują, poprzez wykorzystanie remarketingu. W tym wypadku możesz wykorzystać nie tylko Facebook, ale i inne kanały jak email marketing, czy reklamy w Google Adwords. Im częściej docierasz do odbiorców, tym większa szansa, że zostaną Twoimi klientami.

V. Eksperymentuj

Na koniec – nie bój się eksperymentować. Spróbuj różnych form reklamy. Spróbuj różnych platform reklamowych. „Łącz” różne kanały. Testuj różne rozwiązania na stronie. Dopracuj swoją ścieżkę zakupową. Pamiętaj, że najdroższa reklama, to nie ta, która dużo kosztuje, a ta, która nie przynosi zysków.

A jeśli nie wiesz, jak to wszystko – nie tylko technicznie, ale i psychologicznie, perswazyjnie oraz sprzedażowo – ułożyć w całość – zapraszam Cię do zapoznania się z moim kursem Marketing Masterclass.

Zachęcam również do kontaktu, jeśli zamiast nauki wolisz współpracę.