Ile kosztuje reklama na Facebooku w 2019r.

Ile kosztuje reklama na Facebooku

Jedno z najczęstszych pytań, jakie pojawia się w mojej skrzynce mailowej, to: ile kosztuje reklama na Facebooku oraz jaki budżet potrzebuję na kampanię.

Każdy, kto wie, jak działają w większości wypadków reklamy internetowe, czyli np. kampanie na Facebooku, czy w Google Ads – wie, że bardzo trudno odpowiedzieć na to pytanie. W tym filmie staram się zmierzyć z tym tematem:

 

 

Reklamy na Facebooku mają charakter aukcyjny. Znaczy to, że to Facebook decyduje, ile będziemy płacić za reklamę i nie ma z góry “ustalonej” stawki. Stawka zależna jest od bardzo wielu czynników. Już na samym początku tworzenia kampanii, w momencie, gdy wybieramy określony cel reklamowy, nasz wybór ma wpływ na koszt reklamy. Reklamy, których celem jest konwersja, ruch, czy np. zasięg będą posiadały zupełnie inne koszty. Kolejnym ustawieniem, które będzie miało wpływ będą “umiejscowienia“. To, w których miejscach wyświetlamy nasze reklamy, będzie wpływało na cenę reklam.

Kolejnym ważnym elementem będzie dobór odbiorców. Jeśli mocno zawęzimy naszą grupę, to cena reklamy powinna być niższa. Dlaczego?

Facebook chce wyświetlać reklamy, użytkownikom którzy zainteresowani są daną branżą, tematem, czy też marką. Jeśli zatem Twoja grupa odbiorców będzie duża, niedoprecyzowana, wtedy zapewne mniejsza ilość osób będzie angażować się pod reklamą, tzn. klikać, komentować itd. Będzie to informacja dla Facebooka, że reklama nie jest interesująca dla odbiorców i tym samym portal każe płacić więcej. Jest to związane z kolejnym elementem, jakim jest tzw. “wskaźnik trafności“. Na wskaźnik trafności mają właśnie wpływ zaangażowanie pod reklamą oraz ilość kliknięć w reklamę. Wskaźnik trafności określa “jakość” Twojej reklamy w skali od 1 do 10. Im wyższy wskaźnik, tym reklama najczęściej jest tańsza.

Czynników decydujących o tym ile kosztuje reklama na Facebooku jest oczywiście więcej. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak obniżyć koszty, to zachęcam do przeczytania również mojego wpisu: Jak obniżyć koszty reklamy na Facebooku.

Jaki budżet na reklamę na Facebooku jest odpowiedni?

Jeśli jednak zatrzymamy się na powyższych przykładach, już w tym momencie możemy jasno powiedzieć, że cena za kliknięcie w reklamę wynosząca 0,10gr jak i 10zł to ceny, które są realne i w każdym z tych wypadków mogą być w danej sytuacji odpowiednie. Wszystko bowiem zależy, w jaki sposób, do kogo chcemy dotrzeć i do czego chcemy odbiorców przekonać.

Tak samo, jak nie możemy powiedzieć: jaki koszt kliknięcia w reklamę jest odpowiedni, tak samo nie możemy powiedzieć, jaki budżet będzie odpowiedni. Niewątpliwie jednak im wyższy budżet tym większe możliwości. Musimy zdać sobie sprawę, że Facebook nie jest medium intencyjnym. Znaczy to tyle, że ludzie nie korzystują z Facebooka z intencją zakupów. Gdy korzystamy z Allegro, to najczęściej dlatego, że chcemy coś kupić. Gdy wyszukujemy dane frazy w Google, to również często z intencją znalezienia jakiegoś produktu lub usługi. Facebook jest medium społecznociowym i tutaj droga do zakupu jest dużo dłuższa. Aby skutecznie sprzedawać, najczęściej musimy zainteresować czymś odbiorcę, zbudować rozpoznawalność marki, a na samym końcu dzięki remarektingowi, czy też wykorzystaniu innych kanałów, jak np. email marketing -zachęcić do kupna. W tym wypadku, jak łatwo się domylić, jedna kampania nie wystarczy. Aby skutecznie pozyskiwać klientów przez Facebooka potrzebujemy większego budżetu i dopracowanej strategii, co nie znaczy, że i z małym budżetem nic nie da się zdziałać.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie sprzedawać na Facebooku, zapraszam na darmowy kurs: Skuteczny Marketing na Facebooku

kurs reklama na facebooku za darmo