5 największych błędów kampanii reklamowych na Facebooku

5 największych błędów kampanii reklamowych na Facebooku

Facebooka można kochać lub szczerze nie znosić, ale co by nie powiedzieć – „biznesowo” trzeba na nim być i to „BYĆ” znaczy być aktywnym. Jest bowiem wiele miejsc, które pozwalają nam dotrzeć do potencjalnych klientów, jednakże możliwości Facebooka, przy stosunkowo niewielkich kosztach reklam, powodują, że jest to obecnie jedna z najciekawszych platform, jeśli chodzi o działania reklamowe w Internecie. Oczywiście wielu czytelników od razu będzie ripostować mówiąc o małej skuteczności reklam, niskich zasięgach kampanii i znajdzie wiele argumentów na obalenie mojej tezy. No cóż, nie ma mediów idealnych, jednakże bardzo często te wszystkie „ale” powodują błędy, jakie popełniają użytkownicy przy tworzeniu kampanii reklamowych.

W tym wpisie postanowiłem zatem prześledzić 5 największych błędów popełnianych przez reklamodawców na Facebooku.

  1. Niemierzenie efektywności reklam na Facebooku

Facebook posiada doskonałe narzędzia analityczne. Implementując na naszej stronie piksel Facebooka jesteśmy w stanie dokładnie sprawdzić konwersję reklamy i inne zachowania użytkowników. Jeśli tego nie robimy, to nie jesteśmy w stanie ocenić, czy nasze reklamy są skuteczne, czy też nie. Nie jesteśmy również w stanie określić, które reklamy działają lepiej i wyciągnąć z tych danych wnioski na przyszłość.

  1. Nieodpowiedni cel kampanii

Facebook daje nam możliwość tworzenia kampanii opartych na różnym celu. Trzy podstawowe cele kampanii na Facebooku, to świadomość, działanie oraz konwersja. Wiele osób opiera swoje kampanie wyłącznie na promocji postów – licząc, że to przyniesie im nowych klientów. Nie jest oczywiście wykluczone, że taka kampania pomoże. Musimy jednak pamiętać, że tworzenie świadomości marki, czy angażowanie użytkowników poprzez promocję posta, nie ma na celu zdobycie klienta. Jeśli naszym celem jest jakiś wynik, typu – pozyskanie subskrybentów, sprzedaż, czy pozyskanie klienta – powinniśmy oprzeć swoje kampanie na takim celu jak ruch, czy konwersja. Tworząc reklamę opartą na tych celach Facebook będzie dobierał osoby, które bardziej skore będą kliknąć w link, czy np. wykonać jakąś akcję na naszej stronie, przez co taka reklama będzie skuteczniejsza.

  1. Wykorzystanie automatycznych ustawień kampanii

Podczas tworzenia reklamy, Facebook podpowiada nam pewne automatyczne ustawienia kampanii. Możemy z nich skorzystać, jednak najczęściej będzie to powodowało mniejszą skuteczność reklamy oraz wyższe koszty. Stąd też warto „ręcznie ustawić” takie elementy, jak: typy urządzeń oraz platformy, na których będzie wyświetlana reklama oraz manualnie ustawić stawkę np. za kliknięcie w reklamę.

  1. Nie korzystanie z opcji retargetowania

Facebook pozwala nam na retargetowanie, czyli tworzenie reklam skierowanych do osób, które na różny sposób miały już z nami kontakt. To mogą być osoby, które widziały naszą reklamę, były na naszej tronie internetowej, zobaczyły nasze wideo, czy np. znajdują się w naszej bazie subskrybentów. Możemy stworzyć reklamy, które będą skierowane wyłącznie do tego typu grupy osób i błędem jest nieskorzystanie z tej możliwości. Dlaczego? Musisz pamiętać, że Facebook nie jest medium intencyjnym. Osoby nie wchodzą na Facebooka, aby coś kupić, itd. Dlatego też najczęściej pierwszy kontakt jest nieefektywny. Na początku musisz nawiązać relację z osobą. Odesłać ją np. do interesującego artykułu na Twojej stronie internetowej, a dopiero później korzystając z retargetowania – wyświetlić użytkownikowi Facebooka reklamę, co zwiększy skuteczność Twoich działań.

  1. Nieodpowiedni dobór grupy odbiorców

Facebook pozwala nam dosyć dokładnie dobrać grupę odbiorców, poprzez skorzystanie z kilku różnych kategorii, jak: demografia, zainteresowania, czy np. zachowania. Bardzo częstym błędem jest nieodpowiedni dobór grupy odbiorców, poprzez np. zbyt duże zaufanie, jeśli chodzi o rzeczywiste zainteresowania odbiorców. To może przełożyć się na zupełny brak efektywności Twojej reklamy. Zobacz, jak sobie z tym poradzić:

 

Zapisz się na kompletny kurs marketings online:

Zdjęcie Designed by Freepik.